Bunkface dan Anti Kpop nya.

Assalammualaikum...



tengah hari tadi fazie tengok Melodi tapi tak tengok semuanya. tapi fazie tertengok pulak part Bunkface bagi statement pasal Kpop. sebab benda ni lah wujudnya seorang makhluk di twitter mengaku dirinya tinggal di Planet Matoki. kikiki. apa puncanya?

tengok statement bunkface ni dulu

statement dari sumber lain :
SAMjangan dengar K Pop, ko tau dorang miming tak? diorang miming, diorang buat plastic surgery, lepastu korang bajet diorang handsome
YOUK: kitorang ni yang penat2 buat band, susah payah main cari chord, belajar susah2, dorang senang joget2, mekap2 sket, dah dapat juta2 duit..kitorang xpuas hati
PAANsupport la local, nak kawin pun duit takdak bagi diorang buat apa

fazie tak menyebelahi mana-mana pihak. sebab fazie tersekat di tengah antara kpop dan bunkface serta omputeh. #eh? fazie memang minat dengan bunkface ni. sekarang pun minat jugak. hehe. tapi rasanya bunkface tak perlu nak mengutuk artis kpop ni. Please Respect Others. sebab ini jugak ramai yang bash bunkface dan tak support bunkface lagi. bagi fazie lah rasanya tak salah nak minat muzik kpop ni sebab itu hak masing-masing kan? kalau nak sekat muzik kpop ni pun fazie rasa pun ada elok jugak sebab sepatutnya kita support our local music right? 

kebanyakannya remaja yang minat gila dengan kpop ni termasuk adik fazie ni haa. handphone dia penuh dengan elemen kpop bagai. fazie minat sikit-sikit je. setakat dengar lagu pe salahnya. 

tapi fazie cuma nak tegur lah kepada golongan yang fanatik benar dengan muzik kpop termasuk fanatik dengan orang-orang kpop ni. perlu ke kita jadi fanatik sangat? kalau sikit-sikit boleh lah rasanya tapi sampai jadi manusia yang tak mengaku duduk dekat Malaysia pun parah jugak. nanti kena bash dekat twitter. pernah terdengar jugak tanda-tanda kiamat kecil,  manusia menyanjungi artis-artis dan muzik akan bermaharajalela di sana sini. wallahualam. 

ada pihak yang sanggup buat page ni https://www.facebook.com/pages/Bunkface-Should-Apologize-Openly-to-Kpop-Artist-and-Fans/271576236265852 
betul, bunkface perlu buat kenyataan maaf kepada semua rakyat terutama kpoppers. kalau nak tegur pun biarlah dengan adab sopan tak perlulah nak mengutuk dan mengaibkan artis kpop yang buat plastic surgery bagai. kan dari kita sekolah dulu pun kita dah diajar beradab sopan dan termaktub jugak dalam rukun negara kita kan? jaga adab dan tak perlu mengeluarkan ayat-ayat yang tidak baik kepada umum. 

kesian mereka kena boo dan dicampak sampah semasa mereka perform di Shout Awards 2012. mohon jangan cedih eh abang2 cepet kita. hehe :D

p/s: fazie prefer Electro House sebab mereka awesome. escpecially Calvin Harris. my handsomest DJ. hehe. tapi fazie tak fanatik sangat okay! peace!

25 nak glemer:

Karen Monica said...

yang penting jangan ada sikap terlalu taksub atau fanatik kan :)

cik lisa said...

Minat tu boleh dengan k-pop tu tapi jgn terlalu taksub sangat . Huhu

Unknown said...

@Puteri Kasih yup betul!

Unknown said...

@sa mic
yeahh setuju!

Unknown said...

Nak orang support, tapi buat perangai.
Apa cerita??
Ahah. :p

Unknown said...

@Kechek
betuk jugak tu sis. setuju!

MeiNa said...

NU'EST ke tu ?

Amirah. said...

no comment.but rasanya saya sokong bunkface. well , im not kpopers :) hihi chill~

Pykaa Pdott said...

adoii mcm nie pon ada kan . huhu

dariilhamkehati said...

CP tak kuasa nak marah , minat gk kpop , apa yang bunkface cakap tuh , tak terkesan langsung pown dlm hati , he just be truth :P

kejujuran mereka , membuatkan CP maken minat mereka ...

pelik tak pelik , but memang betul pown ... bg CP yang marah bagi pihak kpop tuh ...

hello dear , u r too fanatic okeyh bcoz its just nothing , takde menda la kalaw pasal hiburan nih , sebaiknya pndg sbelah mata memandgkan hiburan itu melalaikan ..

kalaw nak minat , minat biasa je , tak perlu nak involve wutever things happen in entertaiment issue ...

*bunkface pown tak berapa minat cgt... CP pown melodi tak layan cgt , rancangan pasal artis2 nih , gosip2 nih bagi CP rancangan mengumpat secara besar-besaran ..

renung2kan :P

shazika said...

knp lah dorg ni wat statement mcm tu...ish3..
terpulang pd kita la kan nak support sape.. :(

Unknown said...

@Farina Hunny
ha'ah nuest :)

Unknown said...

@Princess Syazliyana
sama lah kite :)

Unknown said...

@Pykaa Pdott
tu lah mcm2 :D

Unknown said...

@cweet pinky
sama lah melodi ni pun fazie dah kurang tengok ni pun kes tertengok haa. haha :D

Unknown said...

@shazika
kan, hak masing2 :)

Unknown said...

kena support sesuatu yg dtg dari kita sendiri kan...?

barulah org lain akan hormati kita

Unknown said...

@Ayie Abas
yup betul :)

Unknown said...

tapi saya disni xsuka kpop. hah' macam nak sokong bunkface saja. hihi. tapi yang buat page tuh , kompom minat gila gila dekat kpop ye

Oh!_Some said...

apa bunkface pun bukan best sgt pun...

Unknown said...

Kata artis kpop miming,plastic surgery.habeh?! Artis barat tu sama jugak.jangan ingat artis malaysia pun tak de.siap pakai botox sana sini.guna otak bila buat statement.buat diri nampak bodo.kalau nak org support local music,improve kan industri ni.

Unknown said...

Kata artis kpop miming la,plastic surgery la.hey,ingat artis barat n artis malaysia tak buat tu?siap botox sana sini.kalau nak org support local music,tunjukkan bukti yg anda tu berkualiti.buat diri nampak bodo

Riri Due Cerita said...

salam,saya dari Indonesia,di sini juga sedang di landa korean wave tapi artis2 di sini biasa2 saja.k-pop bukan sesuatu yang harus di takuti,justru memberikan warna baru bagi dunia hiburan di dunia.artis2 di negara saya pun jadi termotivasi untuk memajukan musik kami,kita di sini belajar sisi baiknya dari k-pop,kenapa kita tak belajar dan meniru semangat dan kerja keras artis korea?masalah plastic surgery dan suara tak berkualiti mereka jangan kita tiru,semoga di tahun2 berikutnya giliran musik indonesia dan malaysia yang menguasai dunia.

Riri Due Cerita said...

Assalamualaikum,saya dari Indonesia,di sini pun sedang di landa korean wave tapi artis2 di sini biasa2 saja bahkan ada beberapa yang memuji.k-pop bukan sesuatu yang harus di takuti,justru menambah warna di dunia hiburan dunia.kenapa kita tak belajar yang baik-baiknya dari artis korea?semangat dan kerja keras mereka pasti sangat hebat hingga mampu menaklukan dunia.harusnya kita juga meniru semangat dan kerja keras mereka.soal mereka plastic surgery dan suka miming tak perlu lah kita tiru.di masa depan semoga musik nusantara pun bisa kuasai dunia,biar kita tak hanya jadi penonton saja yang hanya menonton kejayaan korea dalam sejarah musiknya,kita pun harus jadi bagian dari sejarah.

Unknown said...

huh , kesian nu'est btw sy selalu support nu'est ;)