ada lagi ke kisah dongeng zaman sekarang ni ?



emm hi korang . kalau rasa nak baca teruskan , kalau tak nak takpe fazie tak kesah . btw , thanks sebab sudi singgah blog fazie yang tak seberapa ni .

tak tahu kenapa lately ni rasa sedih fazie makin menjadi-jadi . kadang2 rasa dunia ni tak adil . hurmm . fazie ade 5 orang kawan baik . tapi , fazie dah kehilangan seorang kawan baik fazie yang dulunya selalu buat fazie ketawa sampai sakit2 mulut ni tak berhenti ketawa . tapi sekarang dia dah anggap fazie cuma kawan biasa jea sejak perkara tu . fazie dah tersalah langkah . kami terus tak bertegur dalam beberapa minggu . rasa berdosa sangat . tapi sekarang dah oke , cuma dah tak serapat dulu :(

daripada menjadi seorang kawan , lahir perasaan cinta .
tu yang dah jadi dengan dua orang kawan baik fazie . dulunya kami memang selalu lepak sama2 , bergurau , kongsi cerita sedih sama2 . tapi sekarang dah lain . tao2 jea lah kan , bila dah mula suke seseorang , semua benda dorang buat sama2 jek . orang lain dia tak peduli sangat . kecik hati ouhh . bayangkan , bila korang tengah lepak sama2 nak cerita sesuatu , dia tak peduli sangat pun . malah , pandang pun tak . hurmm oke fine 

masing2 dengan pasangan masing2 . fazie sorang jea tak berteman . macam kejam jea dunia ni . fazie pun nak bahagia jugak macam dorang . tapi apakan daya , saat mereka semua bahagia , cuma fazie sorang yang terpinggir . ingatkan hidup single ni boleh lah happy dengan kawan2 , malah sebaliknya . takpe lah fazie , ini ujian hidup . ada saatnya kita berada di atas , ada saatnya kita berada di bawah . hidup ni macam roda . fazie terima dengan redha dan ikhlas . 

terima kasih sebab sudi baca . maafkan saya jika terkasar bahasa atau menyakiti hati anda . sesungguhnya saya tak sempurna . ini cuma luahan hati saya yang terluka :)

love this song . memang sesuai sangat :)

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini
Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi


Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini
Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

persoalan :
ada lagi ke kisah dongeng zaman sekarang ni ?

4 nak glemer:

IEQAH said...

my dear, akak dhla tngah sedih ni..
takmo laa fazie pn sedih sedih jugak..
Be strong ye dear :)

miszfazierra said...

@IEQAH
saya cube kak :)

Nur Faezah Roslan said...

hey ! lets i make you happy . HAHA ! koranx kawan tpy taktahu mksud kawan . phm tak ape aku ckp ? kalau koranx kwn baik , korang tak akan n tak kan pernah kutuk mahupun mgata kawan sendiri . fazie , kawan bermcm ragam fazie oii . that why aku takpenah ade kwn baik . sebab aku takut nak lukekan hati kwn aku sendiri . biar apa pon blaku , aku akan jadi dri aku . so , sape nak kwn , kwn . taknak suda . aku tahu , kite sume bahagia . tpy dlm mase yg sme kite semua taktahu menilai kebahagiaannye . hehe ~ bersabarlah fazie ..ade hikmahnyee .

miszfazierra said...

oke thanks beb . aku cume luahkan at sini sbb aku da tade spe2 lagy