Single is FABULOUS !


hey guys , lately i keep saying that single is fabulous . yeahh that's right . its fabulosity . haha Kimora pulak fazie ni . i adore her very much ! oke stop it .
bila difikirkan balik , single is more better than couple . nak tahu sebab pe ? oke ini pandangan fazie


kamu sudah bebas ! 
why ? sebab tak payah nak sibuk2 dengan bf korang , nak jaga hati dia lah , nak menangis sebab bf korang sakitkan hati korang or whatever lah . korang dah bebas nak bergaul dengan orang lain . cube fikir balik kalau korang ade bf mesti dia cemburu kan bila korang bergaul dengan kawan lelaki ? kadang2 sampai cemburu buta kan ? oleh itu , kalau kamu single kamu BEBAS nak bergaul dengan sesiapa . tapi ingat batas2 pergaulan yea kawan2 :)

boleh fokus study !
yes dear , kamu boleh fokus pada pelajaran . itu lebih bagus kan ? ingat , pelajaran itu lebih penting dari kamu sibuk2 mengejar cinta yang tak pasti tu . kejar cita2 kamu barulah cinta . kalau sudah sampai masanya nanti tuhan pasti akan menemukan kamu dengan jodoh yang telah ditentukan oleh Nya . insyaallah :)

tak perlu tambah kredit selalu !
boleh save duit kan ? tak payah nak bazirkan duit untuk topap jea , lebih baik kita menabung . nanti boleh simpan untuk masa depan korang :)

hidup lebih di berkati 
berpasangan semasa sekolah atau belum sampai waktunya sangatlah tak elok . kalau tak salah fazie , couple ni boleh bawa ke zina hati . berdosa yea kawan2 . oleh itu , biarlah kita hidup dalam keberkatan Nya daripada kita hidup bergelumang dengan dosa :)

tak terlibat dengan masalah sosial
seperti mana korang tahu , banyak gejala sosial dah berlaku dalam kalangan remaja kita kan . antaranya free sex . itu bermula dari bercouple jugak kan ? bila dah bercouple , mula lah nak tutttt .... faham2 jela . bersentuh dengan orang bukan muhrim haram . so lebih baik kita jauhkan diri daripada melakukan perkara yang terdorong kepada zina :)

tidak memalukan keluarga
cuba korang fikir , korang berjalan dengan couple korang , berpegangan tangan , duduk dekat2 , agaknya apa pandangan masyarakat ? first sekali ayat yang terpacul di mulut mereka , "anak siapa lah tu ?" nama ibu bapa korang jugak yang b*suk . walaupun ada sesetengah ibu bapa tahu anak2 mereka ada yang bercouple , dan terima kehadiran gf/bf korang , tapi jauh di sudut hati mereka mesti sedih biarpun mereka tak tunjuk :)

tu saja dari pandangan fazie . mintak maaf kalau ada sesiapa yang terasa atau terkasar bahasa . dulu fazie pun pernah couple jugak , dan rasa menyesal sangat . jadi , sekarang rasa lebih baik hidup single dan menikmati kehidupan ini dengan keluarga dan kawan2 fazie . itu lebih bermakna daripada segala-galanya .

bukan nak tunjuk baik tapi ni sekadar nasihat . tak salahkan ? saya mengingat kepada diri saya sendiri jugak . akhir sekali , harap maaf sangat kepada yang tak puas hati dengan apa yang saya tulis ni , yang baik datang dari ALLAH SWT , yang buruk datang dari fazie sendiri . so stay fabulous dear !

5 nak glemer:

Ieqahgajah said...

Dik..alaaa takmo single jugak..weekk
alone nanti..tapi klu couple pn kena elak laa perkara diatas..hehe

Unknown said...

@IEQAH
klau ade jdoh , tak kemana lah kak . tp sy nk single dulu :D

Cik tikah said...

i'm thinking like the way u're thinking but when the love come and u know what is haram n halal, it's ok. doesn't mean u're in love, u cannot focus in your study. for me, boleh je nak skor kalau in love :) just my opinion dear..

Unknown said...

@cik tikah
awrite . btw tengs for the opinion ^^

Nas Adila said...

yeah , gud advices :)