#MelakaPeopleSays

Assalammualaikum...

Bagi sesiapa yang nak belajau bahasa Melaka, meh tengok bahasa Melaka yang di ajau oleh dak-dak twitter. hahaa..









biarpun agak kasar bahasa kami (memang terkenal dengan kata makiannya) namun hati kami Anak Melaka baik-baik belaka. hehe.. Kasi Gegau! hihi Happy Reading~ 

30 nak glemer:

-meeSUPERGIRL- said...

sayau sukau melakau <3 haha . melampau tak? kakkaka

Acik Riotaro said...

jgn terslh pham sdh la..

Mohd Amirul said...

haha...base org melake nie kasau siket...

Ieta Mat Sa'ad said...

hehe... kelakau... singgah cni, bls knjungan tadi... thanks :)

Misz Fazie said...

@-meeSUPERGIRL-
haha boleh tahan lah..

Misz Fazie said...

@Acik Riotaro
harap2 lah :)

Misz Fazie said...

@Mohd Amirul
memang kasau. heee

Misz Fazie said...

@Ieta Mat Sa'ad
"kelakau" haha. thanks ;)

CekbOlat-bOlat said...

bagi bolat bahsa melaka tak kasar pun , better Kedah or Penang kasar lagi .

saya anak jati Kedah . hohohh

Niswatus Solikah Samik said...

haha! akak suka dengar orang melaka cakap. walau kasar, tp riak muka diorang tu kan, nampak beria!

lagi satu, bandar melaka memang bersih! melaka terbaik! rindu nak datang sane lagi.. :)

Niswatus Solikah Samik said...

haha! akak suka dengar orang melaka cakap. walau kasar, tp riak muka diorang tu kan, nampak beria!

lagi satu, bandar melaka memang bersih! melaka terbaik! rindu nak datang sane lagi.. :)

eimuizduaf said...

Orang melaka semua AWESOME . HUAHUAHUA ♥

Misz Fazie said...

@CekbOlat-bOlat
yeke.. hee ok cik bolatt

Misz Fazie said...

@Niswatus Solikah Samik
haha memang dorang cakap beria pun, hehe ada masa datang lah melaka ye kak :)

Misz Fazie said...

@Niswatus Solikah Samik
haha memang dorang cakap beria pun, hehe ada masa datang lah melaka ye kak :)

Misz Fazie said...

@eimuizduaf
hehe yeah!

Leeza dayasari [santai leeza] said...

saya suka ke melaka utk mgetahui sejarah. itu yg pasti.

Cik Yaya said...

ow...ade bunyi yg same di blakang ea..??ehheh
bgus benau la tu..^,^

Dikbi Kamaruddin said...

melaka skang dah best.... suka naik river cruise...hihi

sa mic said...

Huihui! Haha sangatlah unik , kihkih . Kena belajar lah macam ni, hehe

Iman Lee said...

Hi saya anak jati Johor. Ada sekali tu member saya kata "hawau lahabau" entah apekemende. Saya pun macam blur blur jugak. Kah kah kah~

shasha yacob said...

bahasa kami (sabah ) pun agak ada kekasaran shikit. hahauu

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Melaka ada beca lagi?

Shiyda Aqma said...

suka melaka cakap lahabau , haha sbb ada kwn org melaka asik ckp menatang tu je , kasar tp kelakar . :P

ANNA MARIANA said...

nak cuba ni...
sayau sukau makau nasi...
betul ke?
hihiihi..
kena belajar ni..

shasha yacob said...

eh macam dah komen lah tempat nih. hihi . belum publish lagi erk, atau masuk spam/ hihi .

bahasa kami (sabah) lagi lain macam kasarnya. hihi cuba lah dongar kau aku kami guna. hhihi

Misz Fazie said...

@ANNA MARIANA
macam tak sesuai jek. hihii

Misz Fazie said...

@Shiyda Aqma
hehee, betul2

Misz Fazie said...

@Leeza dayasari [santai leeza]
ada lagi.. cantik2 beca dia

Misz Fazie said...

@shasha yacob
boleh ajar bahasa sabah macam ni. heee