Nasib Si Adik

Assalamualaikum...

saya ada 6 orang adik beradik. kesemuanya perempuan. saya tersekat di tengah-tengah sebab saya anak ke-3. memang tengah lah kan?

tapi saya membesar dengan 2 orang kakak yang suka membuli saya semasa saya kecik. apakan daya. saya redha. bila si kakak memanggil:

"woi, ko tolong amik barang tu"
"wei, pergi basuh pinggan"
"adik, tolong belikan ais krim dekat bawah boleh?"

tanpa disoal rela atau tidak, si adik menurut perintah. benci banget!

Situasi tu fazie kena masa kecik2 dulu. bila dah besor sikit dan ade adik beradik yang lain, ape lagi buli dorang pulak. *misi membalas dendam. kihkih

tapi bila tengok adik fazie dibuli oleh fazie sendiri kadang2 terasa kesian pulak. (sebab pernah alami kan) kadang-kadang tak sampai hati, tapi kadang-kadang memang kejam. huahuaaa.


pengalaman korang macam mana pulak? kongsi lah sama i boboiii.. hehee :D

p/s: first time buat doodle sendiri. teramatlah buruk. 

19 nak glemer:

me is equal to pink said...

alamak..mcm pernah terjadi je.just sy ni yg kakak. hik3. tp kan. kdg2 tu cara sy nk bermanja dgn adik2. that's my opinion la kn. ;) sabar jela eh..

Cekodok Manis said...

Dua adik beradik je. Hehe . Ada abang sendiri macam bukan abang sendiri, macam-macam dia buli masa kecik-kecik. Bila besar, apa lagi balas balik kat anak dia. Keh keh xD

Lyeen De Syifa said...

Lyeen ada 5 org adik..lyeen jadi paling kakak..haha..mmg best ada adik yg boleh kena buli sikit..buli tanda sayang..ahaks!HAHAH..:D

p/s: dapat pahala bantu kakak...hewhew..

ishy77 said...

Kita xsmpai hati..tp mereka sampao hati..sob sob..

Misz Fazie said...

@me is equal to pink
cara bermanja? haha thanks sis :)

Misz Fazie said...

@Cekodok Manis
misi membalas dendam dekat anak dia pulak eh. hahaa

Misz Fazie said...

@Lyeen De Syifa
hahaa betul tu dapat pahala :D

Misz Fazie said...

@ishy77
tu lah pasal kan.. sabar jelahh

me is equal to pink said...

sama plak dgn Lyeen.. sy kakak dlm 5beradik. hehe. mmg tu caranya nk bermanja dgn diorg. bkn buli namanya. hik2

Leeza dayasari [santai leeza] said...

leeza anak sulung, n sorang adik laki. adik sy selalu mengalah dgn saya. sbb tu saya sayang adik saya. love u so much bro....

Shiyda Aqma said...

sis suka buli adik yg bongsu skali ! haha redha je muka dia . hihi

shasha yacob said...

aku selalu kena dengan akak akak aku, biasalah anak kedua bongsu. yg paling bongsu pun 4tahun mana taknya kena buli

Misz Fazie said...

@Leeza dayasari [santai leeza]
kakak yg penyayang :)

Misz Fazie said...

@Shiyda Aqma
kesian dia. hehe

Misz Fazie said...

@Shiyda Aqma
kesian dia. hehe

Misz Fazie said...

@shasha yacob
hehee same lah kite kena buli dulu

Misz Fazie said...

@shasha yacob
hehee same lah kite kena buli dulu

ANNA MARIANA said...

anna anak last.. dulu2 sebelum 2 kakak anna kahwin memang kena jugak la... tapi sekarng diorang dah kawin anna pula buli..ye la, kao lapar anna suh kakak yang masakan.. alasan, kakak dah kawin mesti pandai masak..huhhuhu

Dikbi Kamaruddin said...

sama la kita..akk ada 2 org kakak, skang ni akk jadi runner diorg, kejap ke rumah kakak 1st, kejap gi umah kakak yg 2nd...udahnya, weekend mmg x lekat kat umah...huhu