Remaja Perempuan Paling Tinggi Di Dunia!

Assalamualaikum...

Elisany da Cruz, 17 tahun bersama teman lelakinya yang cuma berukuran 5 kaki 6 inci dan Elisany berukuran  6 kaki 8 inci.

Brazil: Beliau tidak bersekolah kerana sering diejek oleh teman sekolah kerana memiliki ketinggian yang melampau serta tidak muat menaiki bas.

Elisany semakin tinggi kerana tumor pada kelenjar pituitari beliau. Dia membesar lebih cepat daripada 7 adik-beradik beliau dari usia 11 tahun dan mempunyai ketinggin 6kaki 9inci apabila dia 14 tahun.  Pertumbuhan secara tiba-tiba beliau menyebabkan kesakitan di anggota badan dan sendi.

Elisany bersama ibunya (kiri) dan kakaknya

Namun beliau telah menjalani pembedahan membuang kelenjar dua tahun lalu dan ketinggian dia mula menyusut. 

Kini Elisany bahagia bersama teman lelakinya Francinaldo Da Silva, 22. Dia berkata : 
"Apa yang benar-benar menarik saya adalah keperibadiannya, cara dia bertindak dengan orang ramai dan cara dia bertindak dengan saya.
"Satu-satunya perkara yang benar-benar memberi kesan kepada kami ialah apabila kita bergaul berpegangan tangan - ia seolah-olah seperti dia adalah adik lelaki atau anak saya."
sumber: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/4710978/Worlds-tallest-teen-girl-Elisany-da-Cruz-Silva-takes-romantic-beach-stroll-with-her-toy-boy.html  

17 nak glemer:

Ayie Abas said...

dia tinggi dan cantik...body nya ramping betul kn..

sib baik sempat buang tumor tu klu x tentu lagi tinggi...:P

UA said...

Awesomee !! Tinggi giler !

Cik Kay Jue said...

wooo... memang tinggi...

Untje van Wiebs said...

Wowwww tinggi banget x_x

miz ruha said...

memang tinggi...

SM said...

huiyoooh! makaaiii kalau nak kait buah kelapa rasanya tak perlu moyet lagi. Haha *mata ke atas *tangan di bahu

Sheera Aya said...

cantik, tinggi dan ramping. hee.

Leeza dayasari [santai leeza] said...

pergh. memang tinggi.

etuza said...

susah jg terlalu tinmggikan...rendah pun tak juga bagus ..ok lah syukran sederhana ja tinggi...Tuhan dah bagi kita terima ja kan...

Shiyda Aqma said...

huii ! takot pulak tgk tinggi2 ni . haha :P

Shawn Razaleigh said...

huyohhhhhh


mendongak boipreng beliau. heh

huda said...

Ya Allah, tingginye dia..

ANNA MARIANA said...

Tingginya.. kalo anna nak cakap dengan dia mesti kena dongak ke atas...hihihihi

wan nurul hezrina said...

sakit tengkuk nak dongak tgk ke dia.hehehehe

Aida Omar said...

Suka tengok wajahnya.. dia sangat cantik. Tapi itu lah kelemahannya terlalu tinggi.. nasib baik sempat buang tumornya kalau tak bertambah2 tinggi dia.. hehe

uncle said...

mak oiii melangittttttt

aQu Mad said...

ni konpem mengamalkan susu growing up ni