Nasihat Menasihati

Assalamualaikum...


kadang-kadang orang yang kita nampak jahat, boleh berubah menjadi lebih baik daripada jangkaan kita
ada yang lebih suka menghukum tanpa usul periksa
kita tak beri peluang untuk dia bersuara
kerana kejahilan menyelubungi hati dan perasaan

dengarlah nasihat seseorang itu walaupun daripada seorang pelacur.
kerana kita bukan manusia yang sempurna
penuh dengan kelemahan
oleh itu, sentiasalah meminta pertolongan daripadaNya iaitu Yang Maha Esa, Allah SWT :)

11 nak glemer:

shasha yacob said...

setiap nasihat yang diberikan ada hikmah disebaliknya :)

sa mic said...

haa ada pernah dengar istilah ni, hehe..memang tak dinafikan lah tentang ni . Serendah mana pun darjat orang yang tegur kita tu , terima lah dengan hati yang terbuka . Nasihat sekecil zarah tapi memberi impak yang besar. Kihkih

Nurulee said...

Betul. Tp cara beri nasihat pun kena betul jgn sampai org lain sakit hati. My opinion =D

nabila said...

nabila minta share ya dekat facebook. ;) thanks.

najihahfara said...

sekurang2 nya wajib hormat azan kan :)

najihahfara said...

maaf, silap komen pulak bukak tab banyak2. huhu. nice shared :)

-meeSUPERGIRL- said...

yes ! tapi kalau nak nasihat bagi kena caranya :)

ANNA MARIANA said...

anna sokong.. tapi jangan sampai aibkan orang lain kalo kita nak menasihati..
*pesanan untuk diri anna sendiri

Leeza dayasari [santai leeza] said...

setuju.. dgr lah nasihat sesiapapun. kalau tak kesemua nasihat itu betul. pasti ada 1 nya betul.

Zahrenn said...

setuju2 huhu

eimuizduaf said...

Setuju :) . Kadang2 mereka yg nasihatkan kita tuh pun adalah satu hidayah dan peringatan untuk diri mereka sendiri .